El Mass Media és un mitjà de comunicació social, que utilitza dispositius tecnològics i dona informació de manera simultània als destinataris.
Trobem els Mass Media clàssics com són; la premsa i campanyes publicitàries, cine, radio...
A la dècada dels 90 Internet és converteix en un canal m,multimèdia de comunicació interpersonal i social ¡, sincronitzat amb el Chat, videochat, missatgeria instantània... i també asincrònic amb el correu electrònic com per exemple els foros és una gran font de informació sobre qualsevol tema i també un mitjà de publicació global de les noticies, documents i creacions personals ( pagines web, blogs, wikis, entorns de publicació...) a la disponibilitat de qualsevol persona.
Els Mass Media tradicionals (premsa, radio, TV...) també utilitzen Internet per completar la seva informació. Aquest configura poderosos agents educatius, transmissors de cultura dominant i també de les cultures en plural.
Quines funcions té el Mass Media?
· Mass Media: Premsa, radio, TV, campanyes publicitàries, cine...
- Transmetre missatges significatius.
- De manera simultània.
- A molts destinataris.
- Pocs emissors.
- La comunicació utilitza dispositius tècnic- organitzatius.
· Funcions bàsiques:
- Informar a la gent, reflexa la societat.
- Entretenir.
- Educar.
Quines aportacions en dona les TIC?
- Fàcil accés a una gran font de informació.
- Procés rapit i fiable de tot tipus de informació.
- Canals de comunicació immediata.
- Capacitat de guardar.
- Automatització de treballs.
- Inter activitat.
- Digitalització de la informació.
ASPECTES POSITIUS I NEGATIUS PER A L’ÚS EDUCATIU.
Aspectes positius;
- Vehiculen missatges informatius variats, suggestius, audiovisuals.
- El conjunt de informació és multicultural.
- Permet comparar informació amb altres medis. Amb això els alumnes desenvoluparan consciencia sobre els problemes de perjudicis i credibilitat en els mitjans.
- Difonen les noticies de manera immediata.
- Proporcionen informació sobre els entorns, persones i fenòmens allunyats.
- Desperten l’ interès, la curiositat i la imaginació.
- Ensenyen de manera practica el llenguatge Espanyol i Català.
- Constitueixen un instrument de socialització de les persones. Connecten els estudiants amb la comunitat.
- Difonen la cultura i tots els seus aspectes.
- Proporcionen temes comuns de conversació i debat. Així els estudiants poden donar la seva opinió i demostren a tothom el que pensen.
- Entretenen.
Aspectes negatius:
- Els missatges que és proporcionen són generalment parcials i incomplets.
- Les empreses tenen grans interessos ideològics i econòmics, que és veuen en els productes.
- La manera de tracta alguns temes no resulta educatiu.
- Molts de cops el contingut és de poca qualitat, no formatiu.
- Promou una actitud passiva, poc compromesa.
- Fragmenta i dispersa l’atenció poden bloquejar l’usuari.
- Els missatges audiovisuals sedueixen als espectadors a traves d’emocions immediates i primitives.
- A vegades cultiven violència.
- Modelen a les persones i no sempre mitjançant models desitjables.
- Poden destruir valors i identitats culturals.
- Transmeten una ideologia.
- Ocupen temps, són adictius.
- Relaxen, distreuen l’esforç productiu i d’altres activitats: lectura...
Aspectes que `podem considerar en els més petits;
- Procurar que no estiguin sols davant la TV, Internet.
- Filtra la informació que reben i comentar en ells els continguts que poden resultar difícils de comprendre i assimilar per a ells.
- Desenvolupar el esperit crític, que coneguin els propòsits dels missatges.
- Organitzar les coses per a que no estiguin molt de temps davant la TV O Internet....
Per concluir podem dir que els estudiants poden accedir còmodament a la rica, variada i actualitzada informació que proporciona el Mass Media i aprofitar-la per a estudiar i de manera individual o amb grup els treballs.
No hay comentarios:
Publicar un comentario