miércoles, 17 de noviembre de 2010

Què són les caceres del tresor?

Aquestes són les que utilitzen els docents en les seves classes. Són estratègies útils orientades cap a la investigació de informació que l’alumnat interactua i que prové de recursos d’Internet.
Les caceres del tresor són estratègies útils per adquirir informació sobre un tema determinat i practicar habilitats i procediments relacionats amb les tecnologies de la informació.
Aquesta eina motiva i enriqueix als nostres alumnes, ja que, aquests trenquen l’avorriment de les fitxes, llibres, diccionaris... i és diverteixen al mateix temps perquè tenen l’ informació suficient per treballar.




Exemples caceres del tresor:

http://www.xtec.cat/~ncoma4/pluto/index.htm
http://www.xtec.cat/~ncoma4/digestiu/index.htm

Com s’estructura la cacera del tresor?
1. Introducció: Informació inicial de l’activitat, descripció d’aquesta i com s’ha de dur a terme. L’activitat ha de ser atractiva i divertida.
2. Preguntes: Llistat de preguntes a contestar. Trobem 2 tipus de preguntes:
- Preguntes directes.
- Preguntes indirectes.
3. Recursos: Llistat de pàgines web que el creador a inclòs per ajudar al nen a respondre les preguntes o realitzar les activitats.
4. La gran pregunta: Inclou la pregunta final, global, on no apareix la seva resposta directament en cap dels recursos ¡, sinó que depengui de les respostes anteriors i del que han après responen les preguntes.
5. Avaluació: És tracta de fer una descripció clara de què i com s’avaluarà tot l’aprés.
6. Crèdits: Llistat de fonts utilitzades, ja siguin imatges, sons, vídeos, textos... proporcionant els enllaços de fonts originals.

No hay comentarios:

Publicar un comentario